Coverholder at LLOYDS

LIKWIDACJA SZKÓD

Jeżeli podczas podróży zagranicznej przydarzy Ci się wypadek, będziesz potrzebował pomocy lekarza lub zaginął Ci bagaż, a posiadasz ubezpieczenie „Bezpieczny Powrót” powinieneś skontaktować się z Centrum Alarmowy PZU, by zgłosić szkodę.

Bezpośredni telefon do zgłaszania zdarzeń to 48 22 566 55 44*. Uwaga: Szkody związane ze zniszczeniem, zagubieniem i kradzieżą bagażu – należy zgłaszać bezpośrednio na infolinii PZU 801 102 102.

Rozmowa jest przeprowadzana w języku polskim, podczas której osoba przyjmująca zgłoszenie określa stan faktyczny, a następnie organizuje pomoc. Dzięki temu do minimum redukujemy formalności oraz bariery językowe podczas organizowania wsparcia służb ratowniczych czy medycznych.

Jeżeli skontaktowanie się z Centrum Alarmowy PZU nie było możliwe z uwagi na okoliczności, to informacje o zdarzeniu należy przekazać do PZU w ciągu kolejnych 7 dni. Można to zrobić zarówno osobiście, jak i za pośrednictwem osoby występującej w Twoim imieniu.

W sytuacji, gdy pomoc została zorganizowana bez udziału Centrum Alarmowego, koszty udzielonej pomocy zostaną zrekompensowane z polisy po przedstawieniu dokumentacji medycznej potwierdzającej zajście wypadku oraz imiennych rachunków.

Przed kontaktem z infolinią ustal niezbędne informacje, o które poprosi Cię konsultant tj.:

  • imię i nazwisko ubezpieczonego (ew. numer polisy z karty ‚Bezpiecznego Powrotu’),
  • okoliczności w jakich się znajduje się poszkodowany,
  • jakiej pomocy potrzebuje,
  • numer telefonu, pod którym będzie możliwy kontakt z poszkodowanym lub jego opiekunem.

Więcej o tym, jak działa ubezpieczenie w praktyce przeczytacie TUTAJ >>

*Aktualny jest także telefon 48 22 505 15 95 przy czym podczas kontaktu z infolinią należy wybrać odpowiednią opcję połączenia.